er Den Beste Fotturer i Yellowstone National Park

Avstand: 20.6 km
Tid: 9 timer eller multi-dagen
Vanskelighetsgrad: Se nedenfor?

Elektrisk Peak ikke er oppført ved siden av National Park Service er mer standard. Det er et populært blant backcountry turgåere til å dele den opp i to eller tre dager, men de som verken evner eller tålmodighet kan fortsatt slå det ut på ett. Park på Glenn Creek Trail Head, så ta Fawn Passere til Sportsman Lake og slå av ved skiltet for Elektrisk Travleste Kryss., Dette etterlater deg 4.2 km å gå til toppen, og er det siste tegnet du vil se. Kjøpe et topografisk kart i Mammoth visitor ‘ s center eller landhandel første, en mer tilrådelig å flytte enn, si, for å ta skjermbilder av en halv-loaded Google kart fra forskjellige vinkler og skjell av zoom, selv om dette skulle føle nyskapende på den tiden.

Du vil synes å være bare et par timer fjernes fra å miste på bar spill ville virke mot sin hensikt her, og du vil være rett, men det er ikke grunnen til at alt dette kunne ha gått mye verre., Trailhead fra min skjermbilde-kartet, var stengt, så det ville være en god 6 km før jeg var selv i form av at jeg ikke var tapt, og kanskje også adgang. Et tordenvær som var forventet å rulle i riktig når jeg vil være på toppen, forutsatt at jeg klarte å finne det; jeg hadde blitt advart om at dette var noe av et problem fordi den siste push til toppen er umerket (selv om kart, stien er ikke slutt på Elektrisk Topp, det ender bare, oversiktlig, flere inches » grønne plass kort av selve fjellet, en fysisk urovekkende visual som minner tapt på sjøen)., Men det jeg fryktet egentlig, nesten mer enn bjørner, var å bli sittende å bryte reglene på et sted jeg brydde meg om, — som om noen miles på en park ranger ville skrelle rundt hjørnet i en Jeep, blaring gjennom en bullhorn at jeg ikke bare ut av banen, var jeg en fryktelig person.

Det er dumt i ettertid, men det tok meg flere minutter står det i begynnelsen for å realisere ingen slike Jeep eksistert, og jeg kunne bare prøv det likevel, selv om stien egentlig var stengt, og det gjorde det regn og jeg fikk tapt, og det var en bjørn., Vi alle akklimatisere seg til det usynlige rammen av vårt daglige liv, til alle våre handlinger blir regulert og begrenset. De fineste øyeblikk hadde jeg hele turen var da jeg innså at, som jeg stod det om å gjøre potensielt en veldig stor feil, jeg var så fysisk alene var det ingen rundt for å se på meg eller stoppe meg eller bryr seg, og at jeg aldri hadde vært ganske så fritt til å dø dumt hvis jeg ønsket det.

Det var så mange hjort! Og jeg så en pika, og en ugle på dagtid. Jeg så en elg og kalven hennes, rett på nært hold, og har vært trakasserende alle mine venner med video., Jeg så på toppen av en svartbjørn i ca 1,5 sekunder, og jeg visste at det ikke var en grizzly men, som en jumpy person som allerede hadde vært å gå alene gjennom bear country for timer, la meg fortelle deg at jeg ble jævlig klar med at bjørn spray.

Du trenger ikke spesielt utstyr eller noe, men ved slutten, det er et øyeblikk eller to når du»re virkelig klatring — som med hendene. Jeg forlot min bag bak for den siste time eller så til toppen. Mens jeg anbefaler at du gjør dette for, gjorde jeg angrer ikke å bringe vann når jeg ryddet topp og funnet en annen, større, peak bak det., Det var også en annen bak det, så en annen, en mistenkelig endeløse ser kjede av toppene, og det var da jeg innså at jeg faktisk ikke vet om Elektrisk Topp var foran eller bak eller om det bare var alle Elektriske Topp, kollektivt., Men jeg kom til en slags symbolsk plassert stokk (som minst betydde en annen person hadde vært der) og samtidig utvinnes noe nær celle-tjenesten (som jeg tok med til at jeg hadde krysset over grensen til Montana), hvorpå jeg bestemte meg for dette var så nær et tegn som jeg var sannsynlig å få og straks falt sammen i en ball til å spise litt rykkete jeg hadde stappet inn i min sokk.

Elektrisk Peak faktisk er merket på toppen. Jeg lærte dette senere på kvelden, da jeg gikk av Super 8 vil jeg bodde på natten før for å la resepsjon fyren vet jeg fortsatt var i live., Han gratulerte meg og fortsatte å spørre om jeg hadde meldt «boken,» forårsaker hjertet mitt til å falle helt ut av min rumpe siden — åpenbart — ingen hadde noen gang nevnt noen bok. Vi så videoen jeg hadde tatt fra toppen etter ledetråder og fant ingen, men minst han bekreftet at jeg hadde vært «i nærheten.»

Se, hadde det hadde vært et tegn eller et kart eller en menneskelig person til å si «Hey, hvis du holde det gående i 10 minutter på denne måten, det er en bok som vi bestemmer hvor erfaring er gyldig,» selvfølgelig ville jeg ha jævla borte., Jeg vil ha noe av at du tar dette fra meg, fordi jeg gjorde alt i god tro. Jeg kunne ha sagt at jeg var sikker på at den første toppen var Topp og lot til å føle seg lurt når noen informert meg var det ikke. Men jeg hadde ikke vært sikker på, det er derfor jeg prøvde en haug av andre toppene, selv om jeg ekstremt gjorde ikke vil fordi fotturer er vanskelig og bør gjøres med riktig fottøy.

«Du gjorde bra,» Super 8 fortalte meg da vi så videoen på nytt, som om det skulle være noen annen, mens jeg mumlet om hvordan skulle jeg vite om noen av disse toppene var Elektrisk Topp.

«Ja., En av dem er, skjønt.”